QBOX - Totul despre orasul TAU!
Cauta
1 USD = 3.242 RON
1 EUR = 4.509 RON

Carte de identitate (buletin)

14 sep. 2010 14:46
 Vizualizari: 14338

Actul de identitate (buletinul) se elibereaza pentru prima data la implinirea varstei de 14 ani. Termenul de valabilitate al cartii de identitate este, dupa cum urmeaza:
- 4 ani pentru persoanele cu varsta cuprinsa intre 14-18 ani;
- 7 ani pentru persoanele cu varsta cuprinsa intre 18-25 ani;
- 10 ani dupa implinirea varstei de 25 ani;
- permanent dupa implinirea varstei de 55 ani.
 
Obtinerea CI la implinirea varstei de 14 ani:
  • Cerere tip pentru eliberarea cartii de identitate (se solicita la Serviciul de Evidenta a Persoanelor)
  • Certificat de nastere (original si copie)
  • Actul de identitate al unuia dintre parinti, al tutorelui sau reprezentantului legal, cu care se face dovada domiciliului
  • Timbru fiscal
  • Contravaloarea eliberarii cartii de identitate


La expirarea termenului de valabilitate, preschimbare, schimbare de nume:
  • Cerere tip pentru eliberarea cartii de identitate
  • Actul de identitate
  • Certificatul de nastere/ casatorie/ sentinta de divort ramasa definitiva si irevocabila (original si copie)
  • Certificatul de deces al sotului, sotiei (original si copie)
  • Actul cu care se face dovada spatiului de locuit (original si copie)
  • Chitanta reprezentand contravaloarea cartii de identitate
  • Timbru fiscal

In cazul furtului, pierderii, distrugerii:
  • Cerere tip pentru eliberarea cartii de identitate
  • Certificatul de nastere/ casatorie/ sentinta de divort (original si copie)
  • Certificatul de deces al sotului, sotiei (original si copie)
  • Actul cu care se face dovada spatiului de locuit (original si copie)
  • Dovada eliberata de Biroul Politiei Judiciare, in cazul furtului
  • Declaratia de pierdere, in caz de pierdere
  • Document cu fotografie (legitimatie, pasaport, permis de conducere) pentru stabilirea identitatii (original si copie)
  • Chitanta reprezentand contravaloarea cartii de identitate.
  • Timbru fiscal

In cazul schimbarii domiciliului:
  • Cerere tip pentru eliberarea cartii de identitate
  • Actul de identitate detinut anterior si cartea de alegator
  • Certificatul de nastere/ casatorie/ sentinta de divort (original si copie)
  • Certificatul de deces al sotului, sotiei (original si copie)
  • Actul cu care se face dovada spatiului de locuit (original si copie)
  • Chitanta reprezentand contravaloarea cartii de identitate
  • 1 timbru fiscal
  • Viza centrului militar zonal de luare in evidenta la noul domiciliu, daca solicitantul este supus obligatiilor militare (barbati cu varsta cuprinsa intre 20-50 ani)
  • Declaratie tip de primire in spatiu, in cazul in care imobilul nu este proprietate personala, semnata de proprietarul imobilului, in fata lucratorului de la ghiseul Serviciului de Evidenta a Populatiei, iar in cazul persoanelor din mediul rural, in fata sefului de post din comuna; in cazurile cand persoana nu se poate deplasa de la domiciliu, se intocmeste o declaratie notariala
  • In cazul domiciliului rural se prezinta adeverinta de luare in evidenta in registrul agricol, eliberata de primaria de la locul de domiciliu
 
 
In cazul aplicarii vizei de resedinta (flotant):
  • Cerere pentru stabilirea resedintei
  • Actul de identitate al solicitantului
  • Certificatul de nastere/  casatorie/ sentinta de divort a solicitantului (original si copie)
  • Actul de spatiu al solicitantului sau gazduitorului
  • Gazduitorul isi va da consimtamantul, prin completarea rubricii corespunzatoare din cererea pentru stabilirea resedintei, in fata lucratorului de la ghiseu
  • In cazul in care este student, se aplica stampila administratorului de la caminul unde este cazat
  • In cazul in care locuinta este de serviciu, se aplica stampila de la administratorul firmei respective si adeverinta de la locul de munca din care sa rezulte ca este angajatul societatii respective
  • Timbru fiscal de 1 leu
 
Actele se depun la Serviciul Public Comunitar de Evidenta a Persoanelor pe raza caruia solicitantul are domiciliul sau resedinta.
*Aceasta informatie a fost revizuita ultima data in dta de 12 august 2010.
 
 
Directia de Evidenta a Persoanelor Cluj-Napoca
Str. Moţilor nr. 5
Tel. 0264-596030
Orar: Luni- Vineri: 09:00- 11:00
 
Program de lucru:
Consultaţi site-ul primăriei Cluj-Napoca
http://www.primariaclujnapoca.ro

Ţi-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletterul QBOX şi iţi vom trimite şi altele
Abonare newsletter

Spune-ţi părerea: